12.20.2004

Microclima

La biblioteca del poble és el microclima on vaig en les temporades que estic a l'atur. És curiós però quan treballe (i guanye diners) compre diaris, revistes i llibres. Quan estic parat és la primera cosa que deixe de fer i torne a la biblioteca.
Avui he anat amb la intenció de renovar el carnet i emportar-me el llibre de Ferran Torrent, el finalista del Planeta. M'han dit que només han comprat la guanyadora. Que, potser, més endavant comprarien l'edició en valencià. Que de Torrent ho tenen tot. Que no patisca.
No patisc per això. He fet una ullada a les novetats: hi ha una Rice, un Savater, un Pío Moa, un Peñafiel... Finalment he agafat un de Manuel Rivas que no estava en les novetats: Mujer en el baño.
Hem parlat de futbol una mica -el bibliotecari i jo- i he escampat una mica els diaris que tenien damunt la taula. La gent està en silenci i tenen (tenim) tots una grisor en l'aura. Imagine que només la tenim els parats i els jubilats. Mire la resta dels parroquians i hi ha de tot: els opositors sí tenen una mica d'eixa grisor. Els estudiants d'universitat no la tenen (encara). Potser no la té ningú i només és que la biblioteca està mal enllumenada i jo estic en una fase deprepoètica.