1.03.2005

Del cap d'any

Per què tenim la tele engegada durant el sopar de cap d'any? Que jo recorde, sempre he tingut un sopar de cap d'any amb la tele presidint. Bé, la tele i els Martes y Trece (abans) i els Cruz y Raya (ara).

Entenc que la tele estiga en marxa (encesa? engegada?) mentre duren els preparatius. Mentre pares taula, et fas una cerveseta, acabes (acaben?) d'enllestir-ho tot... però durant el sopar és ben difícil poder seguir-li la conversa als cunyats i mirar (i escoltar i entendre) els especials d'abans de les campanades.

Enguany sopava a cals sogres. Amb l'experiència que donen els anys, quan hem arribat vora les 8 m'he fet fort amb el comandament i durant una horeta hem tingut posat un reportatge del Plus (Lo mejor del deporte en Canal +) que, francament, només ha valgut la pena quan han fet les imatges de la Sharapova guanyant Wimbledon.

L'alegria ha durat poc i ràpidament han canviat a Cruz y Raya alternats amb Tv Top (de Tele5) i la Batidora (d'Antena3). La tele local mostrava imatges de la carrera d'atletisme del poble per la sant Silvestre i no ha cuallat tampoc. De Tv3 ni parlar-ne. De Canal 9 tampoc. Jo he fet que em gravaren Aquí no hay quien viva per a alguna nit en què el Plus desbarre. El temps ha anat passant.

La sorpresa ha estat quan les campanades. Jo ja m'esperava el Ramon i la capa espanyola però quan els meus cunyats han vist l'Obregón han dit tots: no, canvia, posa una altra cosa. Jo m'esperava el Buenafuente, però han anat passant per Tele5 (no han volgut perquè això de fer-les des d'un poblet no s'entenia molt bé, Quixots a banda). Antena 3 també l'han canviada (perquè les estaven gravant!) i jo que ja m'esperava un gir inesperat i veure les campanades a Canal 9 o a Tv3... m'he quedat blanc quan han passat pel Plus i en veure el Ronaldinho i el Beckham no hi ha hagut cap discussió i ens hem pispat el raïm amb el Plus.

Després, tertúlia, mistela i ullades a la tele. De Tv3 res de res, clar que segons quins comentaris, no m'he perdut gran cosa. (A TVE no s'ha notat gens el talante i hem tingut les mateixes coses de sempre, Bertín Osborne, etc.). Al diari El Mundo parlaven d'una nit de cap d'any triste, mohosa y en descomposición. Total que a la una hem arribat a casa i a les teles convencionals ja estaven amb pel·lícules estranyes. No hem volgut esperar-nos a la teletienda. L'any que ve més.